Đerzelez našeg doba
Iz zbirke pjesama "Fatihov san"
Ti si Đerzelez, našega doba,
nevjerni krvnik snagu ti proba.
Dvaput si plećim grijo zindane,
ne žaleć´ krvcu za muslimane.
Al volja Onog što tajne znade,
u svkoj kušnji sabur ti dade-
mučeći tijelo, duh ti je jačo,
trpeći nevolje - ti si koračo.
Na pravom putu, ka svome cilju...
četres´ ljeta tvoju je zbilju
pratila borba za bolje dane,
za cvat Islama, za muslimane.
Uvijek si reko: "polahko braćo,
sve će to doći, na svoje mjesto;
Allah će vjerne pomoći svoje,
i postavit onog na Bosne prijesto.
Koji Ga hvali, sedždu Mu čini,
dovu Mu šalje u noćnoj tmini...
Koji će Bosnu voljeti svoju
ko majka dijete, u povoju"
Alija brate, Alija sine,
majka te rodi u dane tmine -
kad Bosnom svjetlo vjere se gasi...
Allah te posla, svjetlo nam spasi!
Ti si sad vođa, junak, gazija-
narod ti čuva Bosanska Armija,
viš´ Bosnom neće vladati tama-
Đerzelez je opet s nama.
Vjersko obrazovanje u balkanskim zemljama
Uvod
U ovom članku elaboriraćemo polažaj vjerskog obrazovanja u okviru statusa religija u balkanskim zemljama: Bugarskoj, Rumuniji, Grčkoj, Albaniji i Makedoniji. Prvo ćemo navesti status religija u ustavima spomenutih država, a nakon toga izložiti položaj vjerskog obrazovanja u osnovnim i srednjim školama. Ukazivanjem na edukativne ustanove za pravoslavna vjerska lica, budući da većina stanovništva u ovim zemljama pripada pravoslavnoj vjeri, pažnju ćemo skrenuti na vjersko obrazovanje u školama i izvan njih za muslimane koji žive u ovim zemljama, te na probleme sa kojima se susreću njihove vjerske škole. Spomenuće se neki historijski tokovi, kako bi se shvatilo aktuelno stanje u ovim balkanskim državama.
Visoko, nekad Teheran, danas Amsterdam
Prije agresije na Bosnu uvijek sam se čudio kako djevojke, u jednoj maloj sredini kakav je gradić u centralnoj Bosni Kiseljak, za razliku od susjednog grada Visokog, više "prate modu" te se oblače u uske haljine zapanjujuće malih dimenzija. Čak i moja tipično muška percepcija bila je u stanju da primjeti razliku u stilovima oblačenja, te da djevojke u Visokom odreda, uz par izuzetaka koji je samo potvrđivao pravilo, oblače farmerke. Tada nisam shvatao, ali danas znam da je to bio odraz podsvjesnog stida i "kulturološkog nasljeđa" Bošnjaka i uticaj islamskih normi u Visokom. Danas kada su usta puna govora o drogi i prostituciji u gradu koji je bio simbolom moralnosti, prije konzervativnosti, u bivšoj Jugoslaviji, postavlja se opravdano pitanje kako je to moguće? Mislim, kako je moguće da jedan grad koji je poređen sa Teheranom, postane leglo narkomana i onih ogrezlih u blud, pa i onaj javni. Pitanje je intrigantnije, prije svega, kada se zna da je Visoko tradicionalna muslimanska sredina u kojoj se islamske norme poštuju više nego negdje drugdje u Bosni. Naravno, postoji više uzroka, a posljedica je, blago rečeno, žalosno stanje među onima koji bi već sutra trebali preuzeti amanet ranijih generacija čiji teret, već sada, ne mogu nositi, oni koji su sada nosioci problema. Gdje je uzrok, a gdje je riješenje za ove probleme?